VE3/HA1ZH

2007. szeptember 22-től, november 3-ig Kanadában voltunk feleségemmel a fiaméknál látogatóba. Ők Guelph-ben laknak - kb 85 km Torontótól - egy családi házban. Ezért is jutott eszembe, hogy esetleg onnan rádiózhatnék. Elgondolásomat elmondtam Csaba fiamnak és Deannának és Ő beszélt rólam a Guelphi Rádió Klub vezetőjének. Még a héten megbeszéltünk egy találkozót VE3SFW Bob Rádió Klub vezetővel. Ő megígérte, hogy ha a tervezett kirándulásról visszajövünk, egy rádiót biztosít részemre, amit addig használhatok, amíg ott tartózkodunk.

Kanadába érkezésünk utáni héten, első alkalommal megnéztük a Niagara Vízesést. Csodálatos élményben volt részünk. Az idő meleg volt így kellemesen hűsített bennünket a lezúduló hatalmas víztömeg által létrejött permetszerű vízfüggöny. Ott létünk alatt többször figyelhettünk meg hatalmas szivárványokat. Majd szeptember 29-én átrepültünk Albertába, Edmontonba. Innen autós túrát tettünk a Sziklás hegységben. Edmonton - Jasper - Medicine Lake - Maligne Canyon - Columbia Icefield - Lake Luise - Banff - Johnston Canon - Canmore - Calgary - Fort Mcleod -Buffalo Jump - Drumheller - Edmonton volt az útvonal. Nagyon szép élményekben gazdag kirándulás volt, csodálatos volt a sziklás hegység, az a színkavalkád amit, láttunk lenyűgöző volt. Havas hegyek, jégmezők, fenyőerdők - 15-20 méteres nyílegyenes fákkal - és a sárguló levelű nyírfák.

Az útunk során - kb 2500 km összesen - nagyon sok szarvassal, hegyi kecskével, mókussal találkoztunk. Edmontonból Jasper felé indultunk. Az út elején szokatlan volt a sima táj, és az országút, ami több kilométeren át nyíl egyesen vezetett bennünket.
Hamarosan messziről feltűntek a Sziklás Hegység körvonalai, hófedte hegycsúcsokkal. A Sziklás Hegység parkjai közül a legnagyobb a Jasper Nemzeti Park, tőle délre a Banff Nemzeti Park terül el. Ezeket jártuk végig, amennyire időnk engedte.

Jasper nevezetes gleccsere az Athabasca-gleccser. Kanada ezen a részén tavakat, vízeséseket és hófedte hegyeket csodálhattunk meg.

A Columbia Jégmezőre különleges magasépítésű nagykerekű buszokkal lehetett feljutni. Aznap hideg szél és hóesés fogadott bennünket, de a látvány mindezért kárpótolt. A hó és jég birodalmától egy kicsit leereszkedve Lake Luise-ba érkeztünk. Lake Luise nevét Viktória királynő lányáról kapta. A magas hegyek között elterülő kékvizű tó mellett a hatalmas Kastélyszállót is megcsodálhattuk.

Továbbá a Bow folyó völgyén keresztül megérkeztünk Banffba majd Canmorba, ahol több napot voltunk, és bejártuk a környéket. Banffból a Sulphur-hegyre mentünk felvonóval, majd másnap, a hideg, szeles, havas időt, melegvizes fürdővel enyhítettük a banffi termálfürdőben, ahol a víz 40C volt, viszont mindez szabadtéren és közben esett a hó!

Calgaryban megnéztük az Olimpiai Parkot, ahol az 1988-as téli olimpiát rendezték. Majd Fort Mcleodba érkeztünk a prérin keresztül. Innen ellátogattunk a Bivaly Múzeumban,- Head-Smashed-In Buffalo Jump - ahol az indiánok életét mutatták be. A múzeumot, azon a helyen építették, ahol annak idején a bivalyokat egy nagy szakadékhoz terelték, hogy lezuhanjanak, így biztosították az élelmüket. Tovább autózva másnap Drumhellerbe értünk. Itt a Royal Tyrrell Museumot néztük meg, ahol eredeti csontokból életnagyságú Dinoszaurusz csontvázakat állítottak ki. A városban többfelé eredeti méretben készült szobor volt a rég kipusztult dinókról.

Ellátogattunk a 14 km-re lévő Wayne-be lévő Last Chance Saloon-ba, mely a régi idők - cowboy filmek - hangulatát adta vissza. Drumhellerben csodálhattuk meg a szél és víz által kialakított rétegzett sziklákat, ezek többnyire gomba alakúak, un. Hoodook.

Lassan mindig távolabb kerültünk a Sziklás-hegységtől, és utunkat Edmonton felé vettük. Közben is eddig nem látott csodálatos tájakon mentünk keresztül, meg - meg álltunk, hogy egy-egy fotóval megörökítsük.

Október 10-én repültünk vissza Torontóba, majd Guelphbe érkeztünk.
Október 15-én a Guelphi Rádió Klub gyűlésére voltam hivatalos, - Deanna és Csaba segítségével - és mondhattam el, illetve bemutathattam, az eddig történteket amatőr munkámmal kapcsolatban.
Nagy tetszést váltottak ki a saját építésű készülékek, az SSTV, illetve az elért eredményeim.
Közben már felraktuk az általam vitt 14/21 MHz-es dipolt és a kapott TS 430 S készülékkel, október15-től, november1-ig rádióztam. Kaptam még egy MFJ 969-es antenna hangolót is és ezzel 14, 18. 21 és 28 MHz - re lehangolva sikerült több QSO-t létesítenem.

Az "eredmény"? 349 QSO-t csináltam a 4 méter magasan kihúzott dipollal és a 100 W-al.

Általában CQ-t kezdeményeztem - mivel tudtam, hogy az antenna telepítési lehetőségek nem teszik lehetővé, hogy kimagaslóan halljanak, ezért beírtam magam a HA6DX Clusterba. Ennek hamarosan meg is lett az eredménye. Az első QSO-t hazai földről HA7TM Tibi jelentette számomra. Először 14MHz-en távíróban, majd a kezdeményezésére SSB-ben folytattuk. Gondolom mások is felfigyeltek az összeköttetésre és ezután még néhány SSB kapcsolatom volt Európával. Lényegében így rádióztam a továbbiakban is, felhívva magamra a figyelmet a DX Clusterba. A terjedés nem volt kimagasló, de azért a már említett időn belül napközben Európával, az esti órákban USA és Dél-Amerikával tudtam kapcsolatot teremteni.

Végül 71 DXCC amit sikerült elérni, nem rossz teljesítmény mert a 18 nap alatt, természetesen a túráknak sem volt vége Hi!

Guelph, Torontó, St. Jakobs és a hatalmas Erie és az Ontario tavak környéke és a Huron tó valamint a Georgian Bay, lenyügöző volt számunkra. Voltunk egy Áfonya Fesztiválon Bala városban. Itt kivittek bennünket egy farmra és ott élőben láttuk a tőzegáfonya szüretet. Utána a feldolgozást és az egész folyamatát, amíg a boltokba kerül.

Hát ennyire sikerült a rövid összefoglalóm, bár mindenről nem tudok beszámolni, de megpróbáltam egy kicsit leírni az élmények egy részét. Csodálatos 6 hét volt Kanadában és még a túrák mellett egy " kicsit VE3/HA1ZH is voltam".

Köszönet HA0HW Lacinak az előzetes tanácsért, segítségért.

Köszönöm a magyar állomásoknak, akik CQ-mat hallva visszahívtak: HG1S, HA1ZM, HA1ZN, HA1ZY, HA2ESM, HA2MI, HA2RX, HA3GE, HA3LP, HA3LGB, HA3NU, HA3OD, HA3OK, HA3OV, HA5DQ, HA5MA, HA5MK, HA5UK, HA7GN, HA7TM, HA7XL, HA8JV, HA8KW, HA0MO.

A logomat feltettem az LoTW, e.qsl, és a Hamlog.eu honlapokra.