Murter Island CI-074

English translation is coming soon!

Családommal úgy terveztük, hogy szabadságunkat a horvát tenger parton töltjük a 2002-évben ha minden sikerül. Szerencsénkre kaptunk egy lehetõséget - HA1DA Pista közremûködésével - MURTER szigetén 2002. július 25.-e és augusztus 5.-e közötti idõben egy apartmanban, Murter városban. Mivel a 40 éves amatõrködésem alatt ilyen jó feltételek még nem adódtak arra, hogy a rádiókészüléket is magammal vigyem, illetve a családom "unszolásának engedve" - nagy nehezen - neki láttam az FT-277-et és a segéd készülékeket összecsomagolni az útra. Egy hetünk volt az indulásig. Csak egy antennát kellett késziteni, ami végül is egy W3DZZ lett. Kipróbálva 3,5 és 7 Megán jónak bizonyult, a felsõ sávokon kicsit rosszabb lett az SWR..

Mivel már többször jártunk az említett tengerparton a 80-as években, az út ismerõs, de a sziget még ismeretlen volt számunkra. Nagy kiváncsisággal és lelkesedéssel készültem nem tagadva azt, hogy vajon milyen érzés lesz onnan egy-két összeköttetést létesíteni majd. Igy 2002.augusztus 25-én hajnali 4 órakor elindultunk feleségemmel és két fiammal és nem kis "rádiós drukkal" a dalmát tengerpartra.

A határt Letenyénél léptük át - 25 km Nagykanizsától - a készüléket megemlítve nem volt semmi probléma, így hamar folytattuk utunkat a végcél felé. Hamarosan kaptunk egy kis esõt, ami egy kicsit visszavetette a jó hangulatunkat, bár a tapasztalatból kiindulva reménykedtünk, hogy ha minél jobban megközelítjük a tengerpartot annál jobb lesz az idõ. Nem csalódtunk és a megjavult idõ megnyugtatta a kedélyeket. Csodálatos vidéken autóztunk keresztül, és ezt még fokozta az egyre jobban erõsõdõ meleg. Bár nem volt ismeretlen teljesen az út, azért nagyon szép, lenyûgözõ volt a vidék.Az autópályán keresztül hamar a Plitvicei-tavakhoz értünk ahol megpihentünk, majd folytatva utunkat 10 óra körül megpillantottuk a tengert.

Dalmácia természeti szépségeivel a legkiemelkedõbb turista paradicsom Horvátországban. Kulturális, történelmi emlékekben bõvelkedik. A valószinütlen kék tenger, a szikrázó napsütés és a finom dalmát ételek várják az idelátogatókat. A szigetet Tisnoból egy kb. 34 méteres hídon keresztül közelíthetjük meg. Ezért sajnos nincs IOTA száma de ez nem vont le semmit az ott töltött napok szépségébõl. A IOCA száma viszont CI-074.

A hidon áthaladva a dombtetõröl Murter csodálatos szigetvilága tárult a szemünk elé. Három festõien szép öble, szép strandjai és olajfa-fügefaligetei teszik vonzóvá a kis halászfalut. A régi városrész a hegyoldalban bújik meg, hangulatos kõházaival, a korabeli hangulatot idézi fel.

Hamarosan megtaláltuk az apartmant és a kipakolás után gyors ismerkedés a környezettel, valamint az antenna szerelési lehetõségek felöl. Végülis a W3DZZ mint inverted V lett felállitva. A közepe a teraszon egy horgászbot végén rögzítettem, a két vége pedig a környezõ fügefákon pihent. Alkalom volt a finom füge megizlelésére HI!

Az ott tartózkodásunk alatt egy-két kirándulással megismertük a környezõ vidéket, amennyire a rövid idõ erre lehetõséget biztosított, a sziget körben járása, a Krka-vízesés, a Kornati Nemzeti Park. Hazafelé pedig a Plitvicei-tavakat néztük meg, elköszönve a gyönyörü, lenyügözõen szép vidéktõl.

Még ott tartózkodásunk alatt elkezdõdött JASTA SSTV aktivitási versenyen 11 QSO-t sikerül naplózni. .A versenyrõl mentett képek már egy másik élményrõl számolnak be HI!

Végül is 270 QSO-t csináltam. Ebbõl 147 cw, 64 ssb 16 sstv és 43 psk. 3.5, 7, 10.1, 14 és 21 MHz-en.